جستجو
منو بسته
Back to all

چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم

بزرگترین مزیت لپ تاپ در قابل حمل بودن آن است که کاربر را قادر می سازد آن را به هر جایی ببرد. با این حال، لپ تاپها دارای یک باتری باظرفیت محدود هستند و پس از مدتی شارژشان تمام می شود و این موضوع همیشه یک نقص برای لپ تاپ بوده است. چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم؟ در این مقاله سعی داریم روش هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ارائه دهیم.

از حالت ذخیره باتری ویندوز استفاده کنید Battery Saver Mode

یک لپ‌تاپ اگر در حالت عادی یا استند بای کار کند، انرژی زیادی را بدون هیچ کارکردی مصرف می‌کند. در حالت بهره وری انرژی، لپ تاپ ممکن است در حین کار کمی کند کار کند. اما لپ‌تاپ می‌تواند با برنامه‌ای که در حال اجرا است، روان کار کند. در ویندوز ، می‌توانید با انتخاب «Power saver» از Control Panel > Hardware and Sound > Power Options، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

کاهش روشنایی صفحه نمایش Display Brightness

صفحه نمایش لپ تاپ قطعه ای است که مانند صفحه نمایش گوشی، انرژی زیادی مصرف می کند. بیشترین مصرف باتری متعلق بهصفحه نمایش است. بنابراین تا جایی که امکان دارد نور صفحه را کاهش دهید. علاوه بر این، روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ برای چشمان مضر است. برای این کار میتوانید نور صفحه را روی حالت مطالعه قرار دهید تا علاوه بر کاهش نور و صرفه جویی در مصرف انرژی، نور آبی مضر را نیز حذف کند.

برنامه های استفاده نشده را ببندید

برنامه ها و سرویسهای غیر ضروری باعث افزایش کارکرد پردازنده و فن پردازنده می شود و انرژی زیادی مصرف میکند. بستن این برنامه ها و سرویسها میتواند. عمر باتری لپ تاپ و شارژدهی آن را افزایش دهد.

زمان Hibernate  را کوتاه کنید

اگر در حال حاضر نیازی به استفاده از لپ‌تاپ نداشته باشیم، گاهی اوقات می‌توانیم لپ‌تاپ را وارد حالت hibernate کنیم. این که زمان لپ‌تاپ را برای ورود به حالت Hibernate کوتاه می‌کند این است که از فراموش کردن خاموش کردن لپ‌تاپ جلوگیری می‌کند زیرا روشن نگه داشتن لپ‌تاپ باعث مصرف انرژی می‌شود.

جلوه های بصری لپ تاپ را تنظیم کنید

روی My Computer کلیک راست کنید، Advanced System Setup را در سمت چپ انتخاب کنید و سپس روی performance Setup کلیک کنید تا جلوه بصری را برای عملکرد بهینه تنظیم کنید.

زمانی که لپ تاپ به برق متصل است باتری را خارج کنید

سیکل شارژ و دشارژ باتری لپ تاپ محدود است. هنگامی که لپ تاپ انرژی خود را از برق شهر دریافت می کند، باتری را در لپ تاپ قرار ندهید، و از شارژ دائم باتری جلوگیری کنید. اما کنار گذاشتن باتری برای مدت طولانی هم خوب نیست. برای افزایش عمر باتری لپ تاپ، بهتر است ماهی یک بار باتری را به طور کامل شارژ و تخلیه کنید.

خرید سلول باتری لپ تاپ

نظرات
نظر خود را بنویسید close